La CUP presenta les seves propostes en l’àmbit feminista i LGTBIQA+

Crear una regidoria de feminismes i LGTBIQ+ i dotar-la del pressupost necessari, abordar els protocols d’agressions masclistes i assetjament sexual a menors des del consistori o crear un centre d’informació, recursos i recerca feministes, són tres de les seves propostes en la matèria

La CUP de Valls ha acabat el conjunt de rodes de premsa desgranant les propostes del seu programa electoral en l’àmbit del feminisme i LGTBIQ+.

“Entenem els feminismes com una pràctica de la lluita per la llibertat de totes les persones” és la manera que han decidit començar la roda de premsa deixant clar quina és la seva manera d’entendre el feminisme. La portaveu, acompanyada per moltes membres de l'assemblea, ha continuat explicant que la CUP “aposta pel feminisme de classe” deixant clar que pretenen donar una resposta més global i completa als creuaments entre els diferents eixos de desigualtat: gènere, origen ètnic, classe social, diversitat funcional, edat, opció sexual, expressió de gènere o identitat de gènere.

Des de la CUP de Valls es té consciència de la realitat de violència i discriminació que el cisheteropatriarcat imposa també al col·lectiu LGBTIQA+. Les persones LGBTIQA+ de classe treballadora també estan afectades per un capitalisme que les considera des de no productives fins a un nínxol objecte de mercantilització. La portaveu, ha volgut deixar clar que el seu “model de municipalisme lluita contra l'exclusió de les persones LGBTIQA+ en les diverses instàncies socials, educatives, laborals, culturals, polítiques i econòmiques i posta per construir nous models”.

Després d’expressar els motius pels quals els cupaires aposten per la construcció de municipis feministes que posen la vida al centre del funcionament social han volgut deixar ben clar que tot aquest model de ciutat passa , passa per l’impuls de l’Ajuntament, “qui ha de construir els instruments necessaris per fer polítiques transversals feministes que tinguin una visió global i puguin abordar l’eliminació de les desigualtats i violències que es deriven de l’opció sexual, l’expressió de gènere i la identitat de gènere”.

Després de parlar de totes aquestes evidències i mancances existents a Valls, els cupaires destaquen aquestes propostes per efectuar un canvi real i transformador a la nostra població.

Propostes polítiques més destacades:

• Crear la regidoria de feminismes i LGBTI, però una regidoria de debò, transversal i dotada de pressupost i els recursos humans destinats a aquesta àrea per desplegar la perspectiva feminista de manera transversal a totes les àrees de l'Ajuntament. Dotar el SIAD i el SAI de l'estructura necessària, ja que fins el dia d’avui aquesta ha estat insuficient.

• Dur a terme accions feministes permanents i que comportin un canvi social real. Com? Doncs fent campanyes regulars més enllà del 25 de novembre i el 8 de març. Les accions han de generar transformacions reals en la societat vallenca per tal d’acabar amb la violència masclista de forma definitiva. Una ciutat segura és una ciutat on cap dona o persona del col·lectiu LGBTI pateix violència masclista.

• Crear un Consell de Feminismes i LGBTI que substitueixi l’actual Consell de Dones, dotant-lo de contingut i debat crític i conscient, i convertint-lo en una eina de transformació social amb poder decisori que abordi les problemàtiques vers les violències i discriminacions des d'una mirada transversal i interseccional.

• Crear un protocol d’abordatge de les violències sexuals en entorns festius, anant més enllà dels Punts Liles. La perspectiva feminista ha de ser transversal al llarg de tot l’any i en tots els actes, així com en totes les entitats de cultura popular. L’abordatge ha de ser integral en els espais festius, tant diürns com nocturns, i ha de contemplar tots els entorns de consum de drogues i alcohol.

• Tolerància zero amb els abusos sexuals a menors, establint els mecanismes necessaris per a la prevenció, detecció i abordatge de possibles abusos sexuals a menors que puguin tenir lloc a qualsevol àmbit públic i privat, així com a qualsevol entitat o associació.

• Afegir als convenis i a les subvencions de les entitats amb l’Ajuntament l’obligatorietat de comptar amb un Pla d’igualtat, un protocol de prevenció i abordatge a les agressions masclistes i abusos sexuals a menors, acompanyant aquelles entitats que no hi poden fer front.

• Crear un Centre d’Informació, Recursos i Recerca feministes ubicat a l’edifici del Parc Barrau, situant-hi la regidoria, el SIAD i el SAI, a més de ser l’espai de reunió del Consell de Feminismes i LGBTI i totes aquelles entitats relacionades que ho sol·licitin.

• Crear borses de treball per a persones LGBTI, treballant per millorar l’ocupació dels col·lectius amb dificultats per la inserció laboral, posant especial èmfasi en el col·lectiu trans.

Assemblea Local de la CUP de Valls

Valls, Països Catalans, 25 de maig de 2023