La CUP de Valls presenta les seves propostes en el marc de la defensa de la República Catalana i la solidaritat antirepressiva

Promoure la identitat cultural i lingüística, fomentar la defensa dels drets nacionals, l’acompanyament a les persones que reivindiquen l'alliberament social i nacional i blindar l’ús de l’espai públic davant col·lectius i partits feixistes entre les propostes destacades de la formació anticapitalista

La CUP segueix exposant les seves propostes de cara als comicis del 28 de maig d’aquest mes. Dimarts 16 de maig, coincidint amb la visita de la exdiputada de la CUP al Parlament, Anna Gabriel, han exposat les seves propostes en el marc de les qüestions nacionals i antirepressives, i ho han fet de la mà de Roger Gonzalez Calvet, acompanyat d’altres membres del partit així com de diversos encausats de la comarca.

La CUP defensa que Valls segueixi sent una ciutat implicada en el procés d’alliberament nacional i social dels Països Catalans i, per aquest motiu, creuen que cal actuar per fer possible aquest horitzó de vertebració territorial dels Països Catalans i avançar en la lluita cap a la construcció de la República Catalana.  Per fer-ho posen especial èmfasi en la col·laboració des de l’ajuntament amb totes les iniciatives que promoguin la identitat compartida, lingüística i cultural  i donar suport a totes aquelles iniciatives i moviments socials que treballen en àmbits i propostes que permetin avançar en la construcció nacional dels Països Catalans.

Els cupaires també posen de relleu la situació de conflicte amb l’Estat Espanyol que, segons expliquen, alguns partits polítics volen obviar. D’aquesta manera, en l’àmbit antirepressiu defensen donar suport i cobertura a les persones que lluiten per la preservació del territori i la defensa dels drets socials, col·lectius i nacionals. En matèria de política municipal segueixen apostant per dotar-se de mecanismes de transparència i control de l’actuació dels cossos de seguretat respecte el compliment dels drets humans i les llibertats, blindar l’ús de l’espai públic a col·lectius i partits polítics feixistes a la ciutat evitant o dificultant la presencia d’aquells que alimenten un discurs d'odi.

Finalment, es comprometen a treballar per un Valls antimilitarista compromès amb el desarmament i la promoció d’unes polítiques locals basades en la cooperació, el respecte, la igualtat i la cohesió social. Expulsar els militars del "saló de l'ensenyament" així com de qualsevol espai educatiu i evitar la presència de la policia local amb armes a les instal·lacions i les aules d’escoles, instituts, centres formatius o espais de lleure de Valls

Propostes polítiques més destacades

Independència i República Catalana

• Desplegar i col·laborar des dels municipis i ajuntaments amb totes les iniciatives que promoguin la identitat compartida, lingüística i cultural, amb els Països Catalans.
  • Fomentar i aprofundir l’intercanvi i les relacions polítiques, culturals, econòmiques i educatives entre els diferents municipis i comarques dels Països Catalans trencant les fronteres politicoadministratives com les províncies.
  • Donar suport a totes aquelles iniciatives i moviments socials que treballen en àmbits i propostes que permetin avançar en la construcció nacional dels Països Catalans.
  • Promoure la defensa dels drets nacionals i en particular del dret a l’autodeterminació i la independència. Quan sigui necessari, fer-ho a través de la desobediència institucional i popular.
  • Entendre la independència nacional com un procés per aconseguir la sobirania plena, fomentant la creació de Comunitats Energètiques Locals, canviant els proveïdors municipals per cooperatives d'energies renovables,  Promovent la producció d’energia fotovoltaica en instal·lacions i equipaments municipals,  promovent alternatives d’accés a l’habitatge com la masoveria urbana i la habitatge cooperatiu per mitjà de bonificacions fiscals, simplificant-ne la tramitació, entre d’altres.

Solidaritat antirepressiva

• Desmilitaritzar el cos de la policia local retirant les pistoles d’electroxoc Taser, un tipus d’armament considerat com a letal i del qual el Síndic de Greuges de Catalunya en desaconsella. Eliminar també, qualsevol altra tecnologia de control o pràctica que tingui una mirada classista i traci una arquitectura de la por i estigmatització de les situacions de pobresa i les desigualtats, i que assenyalin espais públics com a perillosos, quan potser no ho són, com són les càmeres de vigilància, les identificacions, etc.
  • Dotar-se de mecanismes de transparència i control de l’actuació dels cossos de seguretat respecte el compliment dels drets humans i les llibertats, mitjançant codis deontològics, la geolocalització d’agents, vehicles o amb mesures tan senzilles com garantir que els agents vagin ben identificats, tant per davant com per darrere.
  • Crear un observatori local de control i garantia dels Drets Humans amb funcions d’inspecció, denúncia i transparència en relació a les vulneracions de DDHH per part de la policia municipal".
  • No criminalitzar els moviments i persones que lluiten per la preservació del territori i la defensa dels drets socials, col·lectius i nacionals donant suport a les persones represaliades de la comarca i apostant per fer aportacions a la caixa de resistència local.
  • Blindar l’ús de l’espai públic a col·lectius i partits polítics feixistes a la ciutat evitant o dificultant la presencia d’aquells que alimenten un discurs d'odi que entorpeix i dificulta la convivència de la ciutadania. En l’hipotètic cas que formacions d’aquest tipus tinguessin presència institucional, no pactar, no acceptar vots a canvi de poltrones i alcaldia, ni dur a terme cap mena de negociació amb ells.
  • Treballar per un Valls antimilitarista compromès amb el desarmament i la promoció d’unes polítiques locals basades en la cooperació, el respecte, la igualtat i la cohesió social. Expulsar els militars del "saló de l'ensenyament" així com de qualsevol espai educatiu. Evitar la presència de la policia local amb armes a les instal·lacions i les aules d’escoles, instituts, centres formatius o espais de lleure de Valls

Assemblea Local de la CUP de Valls

Valls, Països Catalans, 16 maig de 2023